Monday, February 13, 2012

B.E.S.T.G.I.R.L.F.R.I.E.N.D

Ok,this is sounds so wrong but yeah,you know what i meannnnnnnnn. *rolling eyes*
Last time i did tell you a story about my bestfriend. I dont want to call him my bestboyfriend because.....well,just because. haha. Now,its time for my other bestfriend, which as stated above, my best girlfriend. And the best part is, we share the same father's name. yeay!

Sebelum aku mulakan cerita tentang How I Met My BestGirlfriend (wah,nak jugak),aku nak kasi intro karangan BM SPM sikit. Bagi aku, first impression aku dekat seseorang memang menentukan siapa kawan aku akhirnya. Dan selalunya, orang yg bagi bad first impression kat aku itulah, sahabat aku di susah senang. Ok,here how it goes......



Sama macam bestfriend yg aku cerita kat previous post, kami kenal masa Express-MARA.
Yang lain nya cuma dia section 2,aku section 1. Kenal pun sebab dia roommate Syamira.
Aku ingat lagi,benda first aku tanya , "Nama ape?". Haha.
Zaman baru nak kenal kan. Harusla tanya nama.
Rasanya ko tengah SMS boyfriend kot time tu weh.
Eleh, dulu ko memang slalu berkepit dgn henset ko pun. =.=
Erm..jap nak refresh otak balik. Oh,pastu ko jawab, " Nurul Syazreen".
Ntah cmne,konon2 nk bg ceria suasana,aku cakap la "Eh,sama macam nama Syamira.hehe"




Tapi ko takde bagi response pun, terus sambung main henset. Malunya aku. Terus dari hari tu aku macam awkward sikit nak sembang dengan ko.haha

************************************************************************************

Actually ko termasuk dalam group2 Taiping ni sebab budak2 Beseri time tu ada brape kerat je. Haha. Aku pun tak rapat sangat dgn ko dulu. Aku rapat dengan Syamira. Tapi entah mcm mana time degree tiba2 rapat. Aku pun tak sure macam mana. Sampai sanggup la aku pindah kolej sebab ko ajak duduk K9. =.= Gigih aku disitu. Pastu malam2 slalu tgk cite hantu kat bilik ko. Agak2 boring, turun cafe K9 beli air. Ko milo tabur, aku milo cincau. Haha. Lepas tu selalu aku la yang jadi tukang dengar cite2 and perihal kehidupan ko. Pastu aku komen2 sikit. Aku tak reti bagi pandangan sebenarnya, tapi aku cuba seboleh2nya bagi nasihat yang terbaik.

Kalau kuar jalan2 time kat UTM dulu pun, mesti nak ada ko. Kalau Abbas takde, ko kena ada. Nak hilangkan corny. Lagipun the best way to enjoy your day,mesti la dengan bestfriends kan.Auw.

Ingat lagi ada sekali tu aku punya tiket untuk balik kampung time CNY silap tarikh. So aku terlepas bas. Menangis aku sebab memang susah nak dapat tiket time tu. Harga confirm2 dua kali ganda mahal. Duit pulak dah takde. Aku dengan muka tebalnya SMS ko kate nk pinjam duit sikit nk beli tiket. Dengan coolnya ko bank in terus kat aku. Terharu aku. Sobs. Kalau tak, memang aku tinggal sorang2 la kat UTM tu. Thanks!

And time ko dalam zaman kegelapan (propa disitu), aku cuba sebaik boleh bantu ko. Walaupun ada jugak yang ko buat salah, tapi aku taknak la tinggalkan ko. Sebagai sahabat, aku nak ada time susah senang. Apa yang salah aku nasihatkan. Apa yang betul, aku sokong. Bagi aku, mungkin Allah SWT dah takdirkan ko lalui semua tu sebab Dia dah tentukan jalan jodoh ko begitu. So,aku doakan yang terbaik untuk ko.


Sekarang, ko keje kat KL. Aku keje kat Kedah. Tapi still slalu planning trip dengan ko. Pastu tumpang rumah ko tido. Dah naik segan dah aku nak tumpang. U_U Ingat weh, hujung bulan 3,planning kita ke USS. Yeay.





Bila difikir2kan balik, hidup aku ni bukanlah sentiasa keseorangan. Aku ada kawan2 yang terbaik. Aku ada family yang terbaik. Dan aku ada cinta hati yang terbaik. Syukur Ya Allah. =)





p/s : again, ada kata kunci jugak dalam post inihhhhh.haha.

::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.