Sunday, February 12, 2012

B.E.S.T.F.R.I.E.N.D

Aku ada seorang bestfriend.(ayat mula mcm nk buat karangan "Aku sebuah basikal" je)
Bestfriend aku ni aku kenal sejak Express-MARA dulu lagi.Dia satu section dengan aku.
Bagaimana dan macam mana aku mula kawan dgn dia,biarlah menjadi kenangan kami berdua.
Aku bukan ape,malu kot nak cite.
Sampai skrg aku tak caye aku buat camtu.urgh.

Ingat lagi masa hari first nak daftar utk Express-MARA tu,ko la orang first aku nmpk.
Sebab ko tinggi sangat,lagipun dah ditakdirkan ko lalu depan aku.Nasib ko la.haha.
Masa nak bahagi2 kan section tu,aku nampak ko dapat kertas kaler hijau,sama dgn aku.
And sape2 yang dapat kertas kaler hijau,dia masuk section 1.yeay.
Itupun aku nak tengok.Mesti ko rasa aku stalker kan.Well,ko mmg tau pun aku stalker.
Lepas masuk degree baru kita rapat betul2.


***********************************************************************************

Aku rasa 70% masa seharian aku kat UTM tu,dengan ko je. Makan dengan ko,kat kelas kadang2 duduk sebelah ko. Study dengan ko. Kalau kuar jalan2 pun,ada ko skali. Pastu sebelum kuar slalu cakap , "ko join tak?kalau ko tak join aku taknak ikut.aku nak kawan sape nnti".haha.Corny betoi.

Feveret TV programme kita pun sama. Yang paling tak tahan Charmed la. Sampai semua dialog dia ko ingat. Pastu nak aplikasikan kat percakapan harian. Aku rasa nak tampar je. Tapi nasib baik aku faham,so aku pun join skali kepelikan ko tu. haha. Aku kesian dengan orang lain yg kadang2 tak faham ayat2 pelik kita. Tapi ada jugak yg terpengaruh dengan kita. Contohnya,Udeen.

Ko punya angin dengan mulut boleh tahan taufan die. Tapi disebabkan aku dah immune,so aku tak heran dah. Penah ke eh aku merajuk/gaduh dgn ko. Tak kot. Lainla time tu aku PMS. haha. Salah satu sebab aku suka kawan dgn ko adalah aku rasa ko ni cermin aku. Semua ko fikir,ko rasa, ko benci, ko suka,semua sama dgn aku. Kadang2 ko takyah explain lebih2 pun,aku dah faham. Dengan aku pun sama. Sebab tu la ape2 hal aku suke cakap dengan ko.

Dulu kat UTM,ko slalu gedik2 nak on webcam bila sembang kt YM. Dah tau wifi UTM tu nyawa2 ikan,lagi nak bukak. Hasilnya,terpaksa aku tgk muka ko freeze. Dengan gigi2 ko sekali. Menangis aku. Haha.

Tapi sekarang, ko kat JB. Aku kat Kedah. Jauh. Dah tak boleh nak dengar ko ajak aku makan kat meranti, dah tak boleh nak study dengan ko kat library, dah tak boleh nak ikut ko melagha sementara tunggu next class, dah tak boleh nak tgk ko tertido kat class, dah tak boleh nak dengar ayat2 pedas ko,dah tak boleh mcm2 lagi. T_T Skrg boleh berhubung guna FB,SMS atau call je. (ko call time dapat free credit je.ceh.)

Aku rasa bersalah sangat sebab lupa birthday ko hari tu. Kalau tak,tiap taun aku ingat. Patutla ko tiba2 rajin call. Dah la time tu ko kat Penang. Tapi nak buat mcm mana,takde rezeki nak jumpa.

Anyway, aku harap ko kekal sebagai bestfriend aku sampai bila2. (aku tak sure ko anggap aku bestfriend ke tak U_U). Tapi,ko tetap the best friend i ever have. Ingat, kalau dah jumpa mana2 perempuan yang ko suka,tunjuk kat aku dulu. Aku dah approve,baru ko boleh teruskan langkah seterusnya. Haha.

Aku tiba2 buat post ni sebab ko dah buat sesuatu yang membuatkan hati kecik aku ni terharu. Sobs.

Sape pandai,selalu baca buku Conan,dia akan jumpa kata kunci dalam post ni. And akan tau sape bestfriend aku tu. Ciao!


::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.