Wednesday, April 1, 2009

bahasa melayu Pemahaman UPSR

manusia dikurniaan perasaan.dah kate manusia,memang la ada perasaan.kalau tkde,itu demon namanye.ehhh,even demon pon ada perasaan.perasaan dengki,marah and segala macam perasaan yang dapat mewujudkan wrinkle2 kat wajah kalian.so,kalau tknak wrinkle dan dipanggil makcik even korang baru awal 20-an,jgn ada sebarang perasaan demon.tapi si leo,even die angle pon still ada wrinkle.oh,time tu die dah jadi mortal.tapi mcm tk aci je,dah mati leh hidup balik.haih,jangan percaya sangat benda2 merapu nih,nanti kurafat.nauzubillah~.ok,stop pasal charmed,nanti kena marah dengan mereka2 yang tk tengok charmed.kalau aku,aku pon rasa macam melukut-ditepi-gantang-dan-cuba-memintal-buih-memutih-menjadi-hiasan-kamar-tidurmu kalau orang tengah gamat sembang pasal benda aku tk tau.oh,rindu mamat exist.

menjadi seorang sahabat,pastinya kita mengharapkan sahabat kita memahami diri dan perasaan kita.takkan nak pak man jual buah depan billion tu pulak paham perasaan kau.ah,sedapnya rojak buah pak man.walaupun tkdelah warna warni sangat buah die letak,tapi sedap boleh tahan la bagi warga pantai remis.tapi kite kena sedar,tak semua orang memahami situasi yang kita alami.nak2nya bila tersepit antara dua situasi.niat dihati cuba menjernihkan suasana kedua2 belah pihak,tapi pengakhirannya kita di gelar 'talam'.kok yer pon,panggil la dulang ke.best sikit.untung2 time aku kawen dapat la hantaran dalam 80 dulang.hari2 suami aku makan dalam dulang.membesar mcm kentang la kau nanti.erk..

dan selalu sangat aku terjebak dalam situasi tersepit begini.yang obvious,time form 3.niat suci aku disalah ertikan.last2,aku dipanggil tengah2 malam untuk dibrainwashkan.wtf.(what the fuss.not f**k).aku tau otak korang.aku pulak spesis yang kalau kena marah,even bukan salah aku pon,aku akan tetap buat muka bersalah dan menerima segala tohmahan.effect yang aku terima adalah,trauma untuk berkawan secara rapat dengan awek2 cun seperti mereka itu.budak mrsm lenggong memang vogue sikit gaya bahasa diorg.silap haribulan kau akan rasa mcm nak bunuh diri dek tak tahan dengan tikaman bertubi2 yang lahir secara verbal.T_T

trauma tersebut menyebabkan aku agak kekok dalam mewujudkan hubungan suci dinamakan sahabat.atau lebih senang nak paham,best friend.yela,bestfriend sendiri menghancurkan perasaan aku,takkan aku berani memulakan hubungan seperti itu semula.ala,macam kau kena dump ngn boyfriend,mesti serik kan.pompuan kena cerai pon ada waktu eddah,masa untuk mencari kekuatan diri.tapi eddah aku ni macam lama je.sampai sekarang aku trauma.tapi tak dinafikan aku cuba juga memulakan hubungan seperti itu,sebab ada saat2 manis yang tk dapat aku lupakan.geledah meja senior,ah..indahnye~.hablumminannass(maafkan kalau ejaan salah,harap tajwid korang dapat A time UPKK dulu.aku dapat B arab.)penting selama kita menjadi khalifah Allah dimuka bumi.kalau ustaz badrul amin tau aku selitkan dakwah dalam post aku ni haa,confirm dia amik aku jadi bini.tapi sorry,saya tak rela dimadukan.

dah,aku nak stop takat ni.biar post aku tergantung ibarat layang-layang putus talinya.tapi sekarang orang tak main layang2,musim hujan.tak ke carik nahas main layang2 time hujan.nanti jadi daging panggang la kau.nauzubillah~

intipati cerita : jangan tinggal jawapan kosong kalau jawab soalan objektif pemahaman bahasa melayu.akibatnya,kau akan dapat jelingan fasa satu dari cikgu kelas kau aka mak sendiri.dah cukup syukur tk kena cubit kat perut tapi kat dalam kete otw balik rumah tebalkan telinga untuk dengar leteran free.kalau moodswing datang,hanger hinggap kat badan.jeles dengan adik aku,even dapat 14% dalam add math,tkde sebarang pendendaan fizikal dijalankan.haih~



p/s:kalau rasa bebelan aku amat panjang macam A samad said berkarang,screening je post ni.macam screening bacteria nak carik mana yang utilize acid yang korang test.nak tau lebih lanjut tanye ezuan.itu tajuk psm die.

::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.