Wednesday, February 24, 2010

idea kena la mesti mareyyy!! barula update blog terjadi.huh.

aku seorang yang observant.bukan servant.mujurlah dulu homeroom magnificent bukan observant.kalau tak makin di induce2 la soft skill aku ni.oleh kerana terlalu suke observe orang,sedikit sebanyak benda ni mempengaruhi kehidupan sosial aku.bak kate lainnye,interpersonal skill.kenape nak jugak translate ke bahasa ni.entah,saya tak tau.
aku suke observe perilaku, gaya dan karisma orang sekeliling aku lantas aku interprete perilaku mereka itu kepada ape sebenarnya niat dan fikiran mereka.selalunya,interpretasi aku ada relevennya.semua ini bergantung kepada pengalaman pemerhatian aku.dari gerak geri dan gaya pergaulan aku boleh tau samada orang tu senang atau tidak dengan kita.orang tu mahu bersaing dengan kita.orang tu tak senang dengan kejayaan kita.orang tu selesa berbual dengan kita.orang tu ikhlas bersama kita.tapi kesemua tafsiran aku ni aku tak zahirkan sebab tak adil bagi seseorang itu jika kita secara buta tulinya judge die.this is what we call personal space.sedangkan prue pun tak senang dengan kuasa empath pheobe.go figure.
itulah sebabnya mengapa kadang2 emosi terlebih berlaku.no need further explanation for that please.
sejauh mana pun aku suke observe dan buat first impression dekat orang,aku tkdelah stick to my stand till the end.once orang tu ubah ape yang aku tafsir pasal dia, aku boleh buat baik sampai bila2.well,i must say it's a knack.not everyone can do this.
haih,entry sungguh tak pertinent dengan lagu kesukaan udeen itu.no no no no...gee gee gee gee gee.




*kadang2 lawak jenaka tidak lah diperlukan sbb cara orang rasa terhina adalah berbeza2.

::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.