Friday, September 21, 2012

Takziah

Yesterday i was surprised by a news from my friend. Abbas's mother passed away. I was really shocked. Sebab baru malam tu aku chat gelak2 dgn Abbas kat FB mcm selalu. Actually that was our first chat after they went to cameron highland. Aku sengaja taknak sembang dgn dia sbb jealous tgk diorg seronok holiday sana. Aku ego kan diri tak tegur Abbas. Aku sepatutnya tegur dia lama dah, boleh aku tau dia ada masalah ke ape ke. Tapi instead, dia yg tegur aku semalam and macam biasa mesti tanya aku ok ke tak. Abbas selalu tanya pasal keadaan aku, dia la satu2nya yg selalu ambik tau pasal aku. Dia cite pasal kaktus dia budding, pasal ikan dia dua ekor betina, pasal cite charmed,pasal henset die, then tibe2 aku terpaksa keluar FB sbb ade keje. Abbas kate dia nk main FB sampai tertido. :')

Bila dpt sms dari Syaz semalam,aku terkejut gile. Aku tak tahan, terus pegi surau menangis. Aku menangis sebab aku tau Abbas mesti tengah sedih gile. Aku menangis sebab aku menyesal tak tanya khabar die selama 3 minggu. Aku selalu dapat baca apa yg Abbas rasa and fikir and i literally can feel how he feels right now. We were connected by heart. Selalu kalau aku sedih,mesti Abbas tibe2 muncul and tanya "kau ok ker bye?" walaupun aku tak cakap or tunjuk ape2 pun. Aku harap sangat2 Abbas dapat tabah dan kuatkan semangat,aku tau die boleh. Abbas yg aku kenal sgt kuat smgt die. Tak pernah putus asa. Malah dia lah salah satu sebab aku dapat lalui hari2 aku kat UTM dulu. I can tell him everything and he's always willing to hear.

Abbas,kalau dulu kau selalu dengar ape aku membebel, ape aku luahkan, ape aku persoalkan, kali ni aku nak kau bagi peluang kat aku untuk buat benda yang sama kat kau. Aku harap aku dapat ringankan ape yg kau rasa. Kalau la boleh, nak je aku drive pegi kelantan. Tapi aku tak mampu :( Aku hanya dapat doakan semoga arwah di tempatkan dgn orang2 beriman dan kau and family tabah harungi semua ni. When you are ready to talk and need someone to talk to, call me,sms me,inbox my FB, tweet me, i'll be there for you. Aku nak jadi sahabat kau di saat gembira dan sedih. Aku anggap kau dah mcm keluarga aku sendiri. Dengan kau je yang aku betul2 jadi diri sendiri. I may not good with words, but i can share the feelings with you. Be strong :')



Al-Fatihah


::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.