Saturday, July 28, 2012

Older and matured?

Hi my followers! (ayat abbas) haha. Rasa nak sepuk je. Anyway, hari ni aku nak menaip panjang2 lagi (as usual) sebab benda yang terbuku lama2 kena salurkan jugak sedikit banyak sebab nanti aku jadi gila. Aku rasa tekanan darah pun dah makin naik. Uuuuu~what ever.

Oklah,apa yang aku maksudkan dengan older and matured tu sbb merujuk kepada perihal diri aku. Bajet dah matured ke bye? Haha. Takdelah,aku macam terasa perubahan diri aku. Sekarang ni aku dah tak minat nk melayan benda2 yg tak berkaitan dengan kerja or family aku. Obviously aku letakkan family aku first, and second is my work as my life priority. Workaholic much? (Wuekk!) Haha. Sekarang ni malas nak fikir benda2 yang boleh mengganggu jiwa dan raga aku. Malas nak berjiwang2. Tak berminat. Taktau sebab apa. Adakah sebab dah semakin meninggalkan zaman remaja? Kadang2 aku terfikir jugak,maybe sebab aku melibatkan diri aku kat dunia industri terlalu awal sehingga terpaksa melupakan zaman remaja aku? Maybe~ Oh,yang menyebabkan aku rasa tekanan mcm aku mention kat first paragraph tu of course related to work. Tapi malas nak whining2 kat twitter/fb/whatsoever-social-network sbb for me,hanya budak2 je yang buat public whining2 ni. Hahahahahaha. Gelak lebih sikit. Butthurt? Please do.

Yang aku paling pantang dengan perangai manusia ni adalah terlalu suka judge orang based on their rough view. Contohnya mcm orang tu berehat2 time weekend, tido sepanjang hari time weekend,mula la kata, " Ala,ko boleh la.Tido je sepanjang hari.Takde byk keje macam aku". Urgh. Padahal si polan tu kerja siang malam time weekdays, and the only time he/she can rest is on weekend. Haih. Too many typical mind people in this world. I cant take it anymore. Bagi dia, dia je la yang banyak kerja. Dia je la yang sibuk. (Tangan aku dah ringan je ni nk tampar orang). Marah sangat kan bunyi nye aku ni? Haha. Sabar2 bye. Bulan Ramadhan ni. Aku kalau orang sentuh perihal kerja aku or judge/complain ke ape, aku rasa mcm suis kemarahan aku di turn on kan. (amboih,rojak tak ingat). Kau taktau kerja aku mcm mana,kau nak judge2. Cuba kalau aku lempar ko buat kerja aku, confirm ko takleh terima. Too much pressure. Pressure from the bosses, pressure from the issues, pressure from the cycle time, pressure there,pressure here. Ok,stop. Malas nak cerita. That's why i dont prefer to hear people talking about their work load once i got back from my office. I try to make my mind in peace from anything related to work,even from other people because anytime/anywhere je otak aku ni kena fikir pasal kerja once received alert from people in the line. I have to treasure each moment free from work whenever i can. Kadang2 baru je nak pejam mata nak tido, dapat SMS blablabla. Dan2 je kena bukak laptop buat kerja. So,yeah. Please find anyone else if you want to whine about your workload.

Aku sendiri susah nak meluahkan perasaan aku everytime i have problems or i'm too much under pressure. Sebab kadang2 comment diorg tak membantu malah membebankan lagi. So far, the only person i can easily tell him everything in my mind (apart from my sibling) is my bestfriend (You know who you are) He is the only non-typical mindset person i've ever know and he is more or less have similar personality with me. Tapi takde la each time nak cite kat die kan sbb aku mmg jenis tak suka nak memuntahkan masalah aku. Haha. Tapi sejak akhir2 ni dah jarang sembang. Dia dah besar,aku kena melepaskan dia pergi hidup dalam dunia pilihan dia (bunyi mcm anak sendiri.haha)


Anyway people,my advice is please please and please dont judge people too much. Stop whining, start doing work, and make improvement. Till then!





p/s :My blog has becoming more and more like personal diary. Haha. I dont care. That's what a blog should be.




::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.