Monday, January 23, 2012

coretan dari hati

Memang tak dapat dinafikan walau macam mana kuat pun seseorang,setabah mana pun dia dan secekal mana pun hatinya,akan tiba satu saat di mana dia akan rasa letih,penat dan putus asa dengan kehidupan yang di alaminya. Bagi mereka yang masih kuat iman nya,akan dikumpul kembali kekuatan itu dan meneruskan perjuangan nya. Bagi mereka yang rapuh pula imannya,tidak mustahil jalan keluar yang dipilih adalah jalan yg tidak redhai oleh Allah swt.Nauzubillah.

Kenapa aku bangkitkan perihal ini?

Ya,memang tak dapat dinafikan sejak akhir2 ini dapat aku rasa perubahan dalam diri aku.Aku semakin hilang keberanian untuk tinggal seorang diri,makan seorang diri,berjalan2 seorang diri dan membeli belah seorang diri.Kalau masa di UTM dulu,semua benda ni tak menjadi masalah pun untuk aku.Aku tak kisah makan di cafe sorang2,study di libary sorang2,pegi Jusco Taman U sorang2 malah menginap di bilik single tanpa ada room mate.Mungkin ada yang akan mengatakan aku ni kera sumbang,sombong dan sebagainya.haha.Tidaklah sepanjang masa aku keseorangan,kadang2 aku study di library bersama2 abbas,syazreen,udeen,kerol,emma atau dayana.Malah dengan mereka lah aku selalu meluangkan masa ketika kebosanan atau dalam waktu senggang.Cuma bagi aku,tak perlu lah sepanjang masa dan segala2nya dibuat dengan kawan sbb kadang2 itu menjadikan perkara yang sepatutnya boleh dihabiskan dalam masa 30minit membawa kepada 2 jam.get it? *tiba tibaaa*

ok,memang tak dapat dinafikan aku memang susah meluahkan apa yang aku rasa dan aku sering berdoa kepada Allah SWT supaya dikuatkan hati dan iman untuk meneruskan perjuangan di dunia ini.Blog ni juga aku jadikan sbg salah satu medium aku menulis segala yang terbuku di hati.Tapi seperti biasa,bukanlah semuanya aku coretkan dan selalunya aku berkias.Taktau kenapa aku takut kalau org tau apa yang sebenarnya dalam hati aku.Takut dengan penerimaan dan tanggapan mereka mungkin.Entahlah.Dan aku rasa post ni pun takde orang yang faham hala tujunya.Haha.Biarkan.


Aku tak tau sampai bila harus aku hidup begini,cuma aku berdoa akan ada bahagia untuk aku di masa depan.Tapi....mcm mana kalau bahagia tu tak ditakdirkan untuk aku?Tak mengapa,redha Ilahi itu lebih penting.Amin.

::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.