Friday, May 22, 2009

practical training

finally i got this opportunity to surf the internet,to update my blog,and to release all those trapped emotions while i'm having my internship..ya Allah!amat tertekan wehhh!

2 minggu without internet (eventhough my supervisor do allow me to use his laptop while waiting for the spray dryer to complete the process,but yeah...shy2 cat itu perlu~)
2 minggu tanpa kesihatan yang sempurna...demam+batuk for first week..batuk+selsema for second week..haih..
2 minggu bercomotan dengan herba2..mmg tkde chance aku nk melawa sakan time keje =.=""
2 minggu bergandingan ngn encik suhaimi dan encik yaseer kat pilot plant..omg!aku sorang je pompuan kt pilot plant yang 2 km dari office induk berserta pak guard psycho...T_T
2 minggu tido awal...paling awal kul 9.15pm,paling lewat kul 11pm..hebat!
2 minggu terkurung kat dalam kulim hi-tech tanpa berjalan2 melihat alam yang indah dan permai..warghhh!!tensi!tensi!

and now,i'm home...yeay!yeay!harus la menggunakan masa kat umah ni sepenuhnya...plan nak habiskan tgk cite charmed tapi abang aku telah mencilok cd tu dgn happy dan bahagia ibarat sailormoon mengayuh basikal di taman bunga......................................................
oh,nk cite pasal practical la...
aku diletakkan under process and manufacturing department.kire pilot plant tu ktorang yang punya,and i'm the only internship student for that department..
aku di suruh pakai seluar sepanjang internship ni..ye ah,kt pilot plant tkkan pakai baju kurung..
tak sesuai la mak minah oi..
setakat ni dah mcm2 herba aku process,for instance mahkota dewa,roselle,pegaga,gaharu,banana peel(herba ker?) and coffee...
benda yang paling cool aku buat ialah tembak air kat dalam spray dryer yang besar gedabak sebesar alam tuh..best!!mcm ahli bomba jer aku rasa..haha..buatnye aku terjatuh dalam spray dryer tu sape nak jawab?terkapai2 di bawa arus ler nasib nye...
benda memalukan ialah bila encik suhaimi suruh aku turn off vacuum pump,tp aku pegi bg kat die vacuum cleaner..mak aih!malu giler wehh!
encik suhaimi ngn yaseer mmg sempoi...walaupun aku ni pendiam dan pemalu,diorg rajin gak melayan haku...hehe..mekasih yer encik2 sekalian..
cepat la habis practical nih..aku rindu nak ber-huha-huha ngn kengkawan aku...

rindu nak bergosip dengan syaz
rindu nak kenakan orang dgn dayana
rindu nak lawan mulut dgn abbas
rindu nak naik kete kerol
rindu nak naik tangga fkkksa
rindu nak makan makanan kat ruby cafe...sob3..sedih..sedih

kawan2 semua!tak rindu aku ker? T_T
berusaha ye kawan2...bha sha!!

::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.