Saturday, January 30, 2010

penyesalan

mari membebel di hari minggu~
tadi baca blog zahiril adzim,pastu ada pop-up soalan "So tell me Zahiril, kalau you boleh jumpa diri you sendiri masa kecik balik, what will be your message or your advice to him".ada paparazi tanye.
pastu baca blog syamira pulak,die pun
cakap pasal penyesalan.kalau nak senaraikan penyesalan aku selama hampir 22 tahun hidup ni,ada satu penyesalan terbesar yang tak dapat aku lupe sampai bila2.
walaupun dah belajar untuk overcome perasaan menyesal tu,tapi nampaknya surrounding tk membenarkan (gila skema ayat!)
manusia,bila bercakap tak penah fikir perasaan orang lain.yang penting hati sendiri puas. semua orang berhak dapat peluang kedua.peluang untuk membaiki diri.peluang untuk buktikan pilihan yang dipilih itu adalah yang terbaik buat diri. tapi,still manusia sekeliling merupakan halangan terbesar. kalau nak bersuara menyatakan ketidakpuasan hati pun,sia2 je.sebab diri ni hanyalah sendiri.berbanding kuasa2 majoriti luar sana. tapi,aku tetap bersyukur dengan kehidupan aku sekarang.kehidupan yang aku cuba lalui while mending my own broken heart since four years ago. yang berlalu biarkan berlalu.apa yang penting masa depan yang menanti.

::spell to be cast out::

saya rindu semua orang.